ضایعات پلاستیک | گرانول پلاستیک

  • ۰
  • ۰

بازیافت پلاستیک

 

ساده ترین فرآیند های بازیافت پلاستیک شامل جمع آوری ، مرتب سازی ، خرد کردن ، شستشو ، ذوب و گلوله کردن است. فرآیندهای خاص خاص بر اساس رزین پلاستیکی یا نوع محصول پلاستیکی متفاوت است.

بیشتر تجهیزات و دستگاه های بازیافت پلاستیک از فرآیند دو مرحله ای زیر استفاده می کنند:

مرحله اول: مرتب سازی پلاستیک ها به طور خودکار یا با یک مرتب سازی دستی برای اطمینان از حذف تمام آلاینده ها از جریان زباله های پلاستیکی.

مرحله دوم: ذوب پلاستیک ها به طور مستقیم به شکل جدید یا خرد کردن تکه های پوسته شده و سپس ذوب آنها قبل از اینکه در نهایت به گرانول پلاستیک و مستربچ تبدیل شوند.

 

آخرین پیشرفت های بازیافت پلاستیک

 

نوآوری های جدید در فن آوری های بازیافت ، فرآیند بازیافت پلاستیک را آسان تر و مقرون به صرفه تر کرده است. چنین فناوری هایی شامل ردیاب های قابل اعتماد و نرم افزار پیشرفته تصمیم گیری و تشخیص هستند که به طور جمعی باعث افزایش بهره وری و دقت مرتب سازی خودکار پلاستیک ها می شوند. به عنوان مثال ، آشکارسازهای FT-NIR می توانند تا 8000 ساعت بین گسلها کار کنند.

یکی دیگر از نوآوری های قابل توجه در بازیافت پلاستیک در یافتن برنامه های با ارزش بالاتر برای پلیمرهای بازیافت شده در فرآیندهای بازیافت حلقه بسته بوده است. به عنوان مثال ، از سال 2005 ، ورق های PET برای گرم کردن در انگلستان می توانند 50 تا 70 درصد PET بازیافت شده را از طریق استفاده از ورق های لایه ای A / B / A تهیه کنند.

اخیراً برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا ، نروژ و اتریش جمع آوری بسته های سفت و سخت مانند گلدان ، وان و سینی و همچنین مقدار محدودی از بسته بندی های قابل انعطاف پس از مصرف را آغاز کرده اند. با توجه به پیشرفت های اخیر در فن آوری های شستشو و مرتب سازی و آسیاب پلاستیک ، بازیافت بسته بندی های پلاستیکی غیر بطری امکان پذیر شده است.

 

  • ۹۸/۰۷/۲۴
  • vedseo vedseo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی