ضایعات پلاستیک | گرانول پلاستیک

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


این مواد معدنی فلزات سرب موجود در تیتانیوم هستند. و هنگامی که کاملاً سفید به نظر می رسند ، تمام طول موج قابل مشاهده تابش را منعکس می کنند. از بین پیگمنت های سفید ، فقط کربنات سرب و اکسید روی حاوی خاصیت واکنش پذیری با اسیدهای موجود در برخی از رزین ها و بقیه رنگدانه های سفید بی اثر هستند.


فیلم های رنگی سفید ، به جز اکسید روی ، دارای زردی طولانی مدت یا زرد شدن آن روی سطوح بیرونی هستند. بنابراین ، استفاده از حدود 10٪ اکسید روی به همراه سایر رنگدانه های سفید به دلیل جذب نور خورشید نه تنها منجر به زردی فیلم می شود. این کار باعث از بین رفتن بسیاری می شود بلکه از خراب شدن فیلم جلوگیری می کند. کربنات سرب به عنوان تثبیت کننده استفاده می شود.

 

اکسید روی:


اکسید روی برای کنترل قالب و قالب فیلم استفاده می شود. نقطه ضعف این است که استفاده بیش از حد آن در ساخت یک رنگ ، مقاومت فیلم حاصل از آن را در برابر آب کاهش می دهد و ثانیاً آن را به SO2 در هوای مرطوب در هوا و آغشته به SO2 تبدیل می کند ، که نه تنها فیلم را جوش می دهد بلکه سطح را نقاشی می کند. پس از آن اکسید روی به دلیل گرما زرد می شود و سرد می شود.


لیتوپن:


لیتوپنم مخلوط 29٪ سولفید روی و 71٪ سولفات باریم است. به نور خورشید حساس است و به رنگ سیاه می رود. با افزایش حدود 15٪ نمک کبالت این مشکل قابل حل است. لیتوپن به همراه TiO2 علاوه بر ارزان بودن ، عوارض جانبی دیگری نیز دارد مانند مسواک زدن بهتر ، یکنواختی بهتر و براقیت عالی.

 

آنتیموان اکسید:


اکسید آنتیموان امروزه در ساخت رنگهای نسوز یا مقاوم در برابر حرارت استفاده می شود.

 

 


دی اکسید تیتانیوم:


دی اکسید تیتانیوم در دو نوع روتیل و آناتاز موجود است. نوع روتیل 20 تا 30 درصد قدرت پوشش بیشتری نسبت به آناتاز دارد. آناتاز سفید است ، اما به دلیل تمایل به گچ ، برای استفاده خارجی توصیه نمی شود. برای شناسایی برخی ، آن را با اسید سولفوریک مرطوب کرده و سپس چند قطره پراکسید هیدروژن اضافه کنید. رنگ نارنجی یا زرد مایل به نارنجی ایجاد می کند.

 

گسترش دهنده ها:


پرکننده ها ، هیپیگمان های سفید معدنی هستند که به دلیل ضریب شکست بسیار پایین ، فاقد هرگونه پوشش هستند و برای کاهش هزینه های حفظ مات و جلوگیری از تنظیم و تنظیم ویسکوزیته مورد استفاده قرار می گیرند. اکسترودرهایی که پتانسیل جذب روغن بیشتری دارند ممکن است استفاده شوند. ویسکوزیته در رنگهایی مانند کربناتها ، سیلیکاتها و سولفاتها استفاده می شود.

 

کربنات کلسیم (گچ سفید):


پرکننده کربنات کلسیم از آنجا که کمی اساسی است ، بنابراین نباید از رزین های اسیدی و رنگدانه های رنگی مانند کرم سبز و مولیبدات های نارنجی که به پایه ها حساسیت دارند استفاده شود.

 


سولفات باریم (باریت) :


باریتوزان از نظر ظاهری بسیار خوب و از جذب روغن کم است ، بنابراین باید از آن در رنگهای سریع استفاده شده و از پالایش آن جلوگیری کرد. از مواد ضد رسوب مانند استئاتور آلومینیوم باید استفاده شود. این صحافی در رنگهای مات و نیمه مات و بدون افزایش ویسکوزیته استفاده می شود. حفظ براقیت ساینده و استفاده در رنگهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی بسیار مهم است. نوع مصنوعی یا رسوبی آن با عنوان Blank Fix شناخته می شود. رزین های وینیل نقش تثبیت کننده کند را دارند.

 

 

  • vedseo vedseo
  • ۰
  • ۰


مواد جامد تزئینی در شکل ها و اندازه های مختلف در حلال های معلق موجود است و شامل مواد سیاه و سفید و رنگی است که به طور گسترده ای در فرآیند ، رنگ آمیزی انبوه و پراکندگی هوا رنگدانه های موجود در صنعت رنگرزی استفاده می شود. موارد مهمی مانند رنگ پوشش ، براق ، سختی ، محافظ ، استحکام چسبندگی و غیره کاربردهای عمده پیگمنت ها در لاک ، رنگ روغن ، لاک ، رنگ سلولزی ، رنگهای پلاستیکی ، چاپ و رنگ آمیزی جوهرها و تاسیسات آهنی است. صنعت پوشش بیشترین استفاده از پیگمنت است. امروزه روکش فلز و مواد چوبی روی ساختمانها ، وسایل نقلیه و غیره بسیار حائز اهمیت است زیرا در اثر رنگ از عوامل مختلفی مانند هوا ، رطوبت و مواد شیمیایی محافظت می شود. همچنین به نقاشی چیزها برای زیباتر شدن آنها کمک می کند.

 


پیگمنتها به دو شکل تشکیل می شوند:

 

1- مواد معدنی:


رنگدانه های معدنی سنگ طبیعی از پوسته زمین استخراج می شوند ، به اندازه خرد شده ، شسته شده ، کالیبره می شوند. غالباً معادل مصنوعی برای این رنگدانه های طبیعی وجود دارد ، به این معنی که این رنگدانه از طریق دیگر مواد شیمیایی توسط یک فرایند شیمیایی ساخته می شود. به نظر می رسد از نظر شیمیایی با نمونه طبیعی یکسان است اما غالباً به دلیل داشتن فرم کریستالی مطلوب تر ، خلوص بالاتر و اندازه دانه بهتر ، از کیفیت بهتری نسبت به نمونه طبیعی برخوردار است.


2- ارگانیک:


پیگمنت های امروزی به مراتب بیشتر از رنگدانه های آلی از پیگمنت های غیر آلی هستند. برخی از جدیدترین رنگدانه ها دارای ساختار فلزی آلی هستند. بیشتر رنگدانه های آلی مواد شیمیایی آلی هستند که روی سنگ معدن هیدروکسید آلومینیوم قرار می گیرند. مهمترین رنگدانه های ارگانیک فتالوسیانین ها هستند که شامل رنگ های آبی و سبز هستند و فتالوسیانین مس یک رنگدانه آبی است که به دلیل خاصیت مقاومت خوبی که دارد ، یک پیگمنت ارزشمند است. آنها فتالوسیانین ها را از فتالیک و اوره سنتز می کنند. رنگدانه های ارگانیک ، همانطور که امروزه در صنعت استفاده می شود ، در طبیعت یافت نمی شوند و تقریباً همه آنها مصنوعی هستند.

همچنین مواد افزودنی و رنگدانه های بدون پوشش مانند کربنات کلسیم ، باریت ، تالک و غیره وجود دارد که رنگدانه سفید یک رنگدانه معدنی طبیعی است. رنگدانه معدنی مانند اکسید زرد اکسید آهن اکسید قرمز اکسید آهن سیاه رنگدانه معدنی مصنوعی مانند کرم سبز و اکسید مس قرمز قرمز رنگدانه های فلزی مصنوعی مانند پودر برنز آلومینیوم.


تفاوت بین رنگدانه های آلی و معدنی به شرح زیر است:


یک فیلم براق و جذاب در سایه های مختلف رنگدانه ارگانیک با خالص ترین ماده معدنی رنگدانه دی اکسید تیتانیوم سفید و تاریک ترین رنگدانه سیاه کربن سیاه که هم یک رنگدانه معدنی است و هم چنین یک رنگدانه ارگانیک به دست می آید. در دسترس نیست.
تعداد کمی از رنگدانه های آلی بالاتر از 300 درجه سانتیگراد پایدار هستند که ممکن است از هم گسیخته یا ذوب شوند ، در حالی که برعکس پیگمنت های معدنی.

 

مهمترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب یک رنگدانه باید در نظر بگیرید عبارتند از:

 

  • خواص رنگدانه
  • طبیعت شیمیایی
  • ساختار کریستالی
  • شکل ذرات
  • ابعاد ذرات و توزیع آنها
  • ضریب شکست
  • مشخصات توزیع
  • نقاشی و مشخصات فیلم رنگی دیگر
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی و نور
  • مقاومت در برابر اسیدها و پایه ها
  • مقاومت در برابر حرارت
  • و سایر عوامل مهم در بخش های دوام و مقاومت.

 

  • vedseo vedseo
  • ۰
  • ۰

بازیافت پلاستیک

 

ساده ترین فرآیند های بازیافت پلاستیک شامل جمع آوری ، مرتب سازی ، خرد کردن ، شستشو ، ذوب و گلوله کردن است. فرآیندهای خاص خاص بر اساس رزین پلاستیکی یا نوع محصول پلاستیکی متفاوت است.

بیشتر تجهیزات و دستگاه های بازیافت پلاستیک از فرآیند دو مرحله ای زیر استفاده می کنند:

مرحله اول: مرتب سازی پلاستیک ها به طور خودکار یا با یک مرتب سازی دستی برای اطمینان از حذف تمام آلاینده ها از جریان زباله های پلاستیکی.

مرحله دوم: ذوب پلاستیک ها به طور مستقیم به شکل جدید یا خرد کردن تکه های پوسته شده و سپس ذوب آنها قبل از اینکه در نهایت به گرانول پلاستیک و مستربچ تبدیل شوند.

 

آخرین پیشرفت های بازیافت پلاستیک

 

نوآوری های جدید در فن آوری های بازیافت ، فرآیند بازیافت پلاستیک را آسان تر و مقرون به صرفه تر کرده است. چنین فناوری هایی شامل ردیاب های قابل اعتماد و نرم افزار پیشرفته تصمیم گیری و تشخیص هستند که به طور جمعی باعث افزایش بهره وری و دقت مرتب سازی خودکار پلاستیک ها می شوند. به عنوان مثال ، آشکارسازهای FT-NIR می توانند تا 8000 ساعت بین گسلها کار کنند.

یکی دیگر از نوآوری های قابل توجه در بازیافت پلاستیک در یافتن برنامه های با ارزش بالاتر برای پلیمرهای بازیافت شده در فرآیندهای بازیافت حلقه بسته بوده است. به عنوان مثال ، از سال 2005 ، ورق های PET برای گرم کردن در انگلستان می توانند 50 تا 70 درصد PET بازیافت شده را از طریق استفاده از ورق های لایه ای A / B / A تهیه کنند.

اخیراً برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا ، نروژ و اتریش جمع آوری بسته های سفت و سخت مانند گلدان ، وان و سینی و همچنین مقدار محدودی از بسته بندی های قابل انعطاف پس از مصرف را آغاز کرده اند. با توجه به پیشرفت های اخیر در فن آوری های شستشو و مرتب سازی و آسیاب پلاستیک ، بازیافت بسته بندی های پلاستیکی غیر بطری امکان پذیر شده است.

 

  • vedseo vedseo
  • ۰
  • ۰


 

گرانول پلاستیک سازی در صنایع مختلفی از جمله تولید و ساخت انواع مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد و از این بابت بسیار پر مصرف است و تقاضا برای خرید آن روز به روز بیشتر می شود. قیمت فروش گرانول پلاستیک سازی را می توانید از سایت های معتبر اینترنتی دریاف نمایید.

 

خرید آنلاین و ویژه گرانول پلاستیک سازی در تهران راهی عالی است که باید از این دسته بندی های بهره ای خوب را ببریم و رونقی عالی در صنعتمان را به همراه خواهد آورد.
مسیرهای آنلاین برای خرید گرانول بسیار صرفه بالایی را برایمان دارد که باید در پلاستیک سازی ها شهرهایی مثل تهران را به خوبی در مسیر عالی حمایت کنیم تا خرید و فروشی ویژه را کسب کرده و به رشد برسیم.
تهیه گرانول های این مسیر به دلیل حجم کاربردی بسیار خوب می تواند برای آینده بازار کمک کننده باشد.

  • vedseo vedseo